بر اساس تحقيقات پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، زناني كه كلسيم موردنياز خود را از
طريق غذاي روزانه تامين مي كنند، نسبت به مصرف كنندگان مكمل هاي دارويي، استخوان
هاي سالم تري دارند. تنها 35 درصد كلسيم موجود در بيشتر مكمل ها نهايتا توسط بدن
جذب مي شود. اين درحالي است كه كلسيم موجود در رژيم غذايي، جذب بهتري دارد و به
همين دليل زناني كه كلسيم بيشتري از طريق رژيم غذايي خود دريافت مي كنند، تراكم
استخوان بالاتري دارند. به گفته اين محققان، اگرچه لبنيات بهترين منبع تامين كلسيم
هستند اما افرادي كه به موادغذايي لبني حساسيت دارند مي توانند از ديگر غذاهاي حاوي
كلسيم همچون سبزيجات با برگ سبز تيره يا آب پرتقال غني شده با كلسيم استفاده كنند.
البته كلسيم اين مواد در مقايسه با كلسيم موجود در مواد لبني، جذب كمتري دارد.
87/10/24ساعت 12:32
مجموعه ای از بهترین خاطرات و عکس های من و شما از سرتاسر جهان
در صورتی که تمایل دارید با این وبلاگ همکاری کنید اینجا را کلیک کنید